بلیط چارتر پرواز خارجی

بلیط چارتر پرواز خارجی

میزان بار مجاز هواپیمایی تابان

میزان بار مجاز هواپیمایی تابان با توجه به شرایط کلی و اختصاصی هواپیمایی تابان مشخص شده است. همه بارهای حمل شده به همه هواپیماهای تابان بازرسی می شود و اگر میزان بار مجاز هواپیمایی تابان بیشتر از حد مجاز باشد جریمه و هزینه اضافی از مسافر دریافت می شود.

کلیه چمدان ها، محموله ها (کارگو) و بارهای دستی حمل شده در تمامی هواپیماهای شرکت هواپیمایی تابان قطعاً توسط اُرگان مربوطه فرودگاهی، تفتیش(screening) و بازرسی (searching) خواهند شد. این بازرسی ها به طرق زیر صورت می پذیرند :

 

دستگاه اشعه ایکس

بازرسی/ وارسی های دستی و فیزیکی

استفاده از ردیاب های دستی

ایستگاه هایی که در آنها بازرسی به صورت دستی و فیزیکی صورت می پذیرد، ممکن است تمامی چمدان ها، بسته ها و محموله ها جهت بازرسی های فیزیکی باز شوند. الزاماً این امور توسط مسئولین بازرسی در فرودگاه انجام می پذیرد.

هواپیمایی تابان مسئولیتی را در پذیرفتن برای کالاهای شکستنی و فاسدشدنی، پول، جواهرات ، نقره جات، اقلام قیمتی، اوراق بهادار، اسناد و مدارک شناسایی و یا نمونه های دیگر را که در بار چک شده مسافر حتی با اطلاع یا بدون اطلاع شرکت وجود داشته باشد به عهده نمی گیرد

 

 

کالاها و اقلام ممنوعه

طبق قوانین بار مسافر در هواپیمایی قشم ایر و سایر ایرلاین ها حمل اقلامی همچون چاقو (در هر سایز)، اشیاء فلزی، قطعات یدکی، چتر، اشیاء منحنی با لبه تیز، که می توانند به عنوان سلاح در داخل کابین استفاده گردند، به عنوان بار دستی (carry-on baggage) به داخل کابین مجاز نمی باشد. تمامی این اقلام می توانند به عنوان بار پذیرش شده (check-in baggage) حمل گردند.

 

بار پذیرش شده/ بار تحویلی (Check in/Hold Baggage)

بار پذیرش شده یا تحویلی صرفاً بایستی حاوی لوازم شخصی از قبیل لباس، کفش، کتاب و... باشد. هر کدام از اقلام مکانیکی مثل ژنراتورها (مولد برق)، اَره برقی، قطعات و لوازم یدکی حجیم باید به عنوان محموله یا کارگو (cargo) سپرده شوند; زیرا که این اقلام به عنوان بار تحویلی، پذیرفته نخواهند شد.

از آنجائیکه استعمال دخانیات در تمامی پرواز خارجی هواپیمایی تابان ممنوع می باشد، لذا حمل کبریت یا فندک های گازی به داخل هواپیما نه به عنوان "بار دستی" (cabin baggage)، و نه به عنوان "بار تحویلی" (check-in baggage) مجاز نخواهد بود.

کلیه بارهای مسافرین نباید بدون مراقبت و نظارت در فرودگاه رها شوند; حتی نبایستی هیچ نوع باری جهت حفاظت (به طور امانت) به کارکنان حراست هواپیمایی تابان سپرده شوند. تمامی مسافرین ملزم می باشند بار خود را همیشه همراه خود حمل نمایند، به استثناء بار پذیرش شده ای که قبلاً به هواپیمایی تابان تحویل داده شده است و تحت مراقبت این شرکت می باشد.

مسافرینی که موفق به سوار شدن در هواپیما نمی شوند، بار/ چمدان آنها قبل از پرواز از داخل هواپیما تخلیه می گردد.

 

مایعات، گازهای پخش شونده در هوا (اِسپری ها/افشانه ها,...)، و ژل ها در برخی از پروازهای بین المللی هواپیمایی تابان (Liquids, Aerosols and Gels = LAGs)

تمامی مایعات، گازهای پخش شونده در هوا (اِسپری ها/افشانه ها,...) ،و ژل هایی که دارای حجم بیش از 100 میلی لیتر (ml) یا بیش از 3.4 اُنس آبگونه (fl oz)باشند، دارای ممنوعیت ورود به داخل کابین و حمل به عنوان بار دستی(hand baggage) می باشند; لیکن بایستی به عنوان بار پذیرش شده به هواپیما وارد شوند.

اگر موارد مذکور (LAGs) کمتر از 100 میلی لیتر باشند، می توانند به عنوان بار دستی- در صورتی که در یک کیسه پلاستیکی شفاف با درب قابل بسته شدن (زیپ دار) قرار گیرند- به داخل کابین برده شوند.

مسافران مخمور

از پذیرش مسافرین مخمور یا مست که رفتارهای خشونت آمیز از خود نشان می دهند یا بیش از حد بوی الکل بدهند تا زمانی که کاملاً هوشیار شوند، جلوگیری خواهد شد.

هیچ شخص ثالثی مجاز به انجام امور پذیرش(check- in) مسافر دیگر نمی باشد و تمام مسافرین بایستی خود شخصاً به کانتر پذیرش مسافر (check- in counter) مراجعه نمایند، مگر در شرایط بسیار استثنائی.

تمام مسافرین ترانزیت که هواپیما یا مناطق حفاظتی را به همراه بار دستی یا بار پذیرش شده ی خود ، در حالی که هواپیما در حال ترانزیت است ترک می نمایند، قبل از آنکه مجدد به داخل هواپیما سوار شوند، حتماً (خود و بار آنها) تحت تفتیش(screening) یا بازرسی فیزیکی/ بدنی (physical search) قرار می گیرند.

اسلحه گرم و جنگ افزارها

الزام است که به منظور حمل تمامی سلاح های گرم یا جنگ افزارها از هر نوعی در هواپیماهای شرکت هواپیمایی تابان، این موضوع به طور رسمی از پیش اعلام گردد تا به عنوان یک آیتم امنیتی، جداگانه حمل شود.

حمل جنگ افزارها ، سلاح های گرم و همچنین مهمات با وزن بیش از 5 کیلوگرم (kg) به عنوان بار پذیرش شده مسافر مجاز نمی باشند. موارد مذکور بایستی به ترمینال باربری برده شوند تا به عنوان محموله یا کارگو در قسمت انبار هواپیما (hold stowed cargo) حمل شوند.

سلاح های کمتر از 5 کیلوگرم می توانند در شرایط اجباری و با اطلاع پرسنل خدمات زمینی و مستندات مناسب ارائه شده، به عنوان بار پذیرش شده مسافر حمل گردند.

سلاح های گرم و/یا مهمات در پروازهای هواپیمایی تابان

سلاح های گرم ورزشی/ شکاری (با کالیبر (قطر داخلی لوله) 19.1 میلیمتر(mm) یا کمتر)، همراه با مهمات مربوطه، در صورت رعایت شرایط زیر، می توانند در پروازهای هواپیمایی تابان حمل شوند:

سلاح های گرم و/ یا مهمات فقط می توانند به عنوان بار پذیرش شده (باری که پس از کنترل به قسمت انبار هواپیما منتقل می شود) حمل شوند، ولیکن حمل آنها در داخل کابین مجاز نمی باشد.

چمدانی که حاوی سلاح های گرم و/ یا مهمات است، بایستی فاقد هرگونه علامتی باشد که شناسایی محتوای آن را ممکن می سازد (مثل برچسب "مواد منفجره" و ...).

مهمات، باید برای سلاح های گرم ورزشی/ شکاری از دسته ی 1.4S ، UN0012 و UN0014 بوده و پر کردن مجدد خشاب آنها باید به صورت صنعتی یا دستی انجام گیرد. هدف استفاده از آنها نیز باید شخصی بوده، و از مهمات انفجاری و آتش زا نباشند.

حداکثر وزن ناخالص مهماتی که توسط مسافر حمل شده یا در بخشی از بار/چمدان پذیرش شده وی جای گرفته است، 5 کیلوگرم باشد.

مهمات بایستی در محفظه ی اصلی خود ، یا هر بسته بندی مناسب دیگری جای گرفته باشند. هرگونه فضای خالی نیز باید با ماده ای پُرکننده پُر گردد تا از هرگونه لغزش مهمات جلوگیری شود

سلاح های گرم باید تخلیه شده و چخماق آنها جدا شده باشد.

این سلاح ها باید به صورت مناسبی بسته بندی شده و در یک چمدان ، جلد چرمی یا جعبه جای گیرند.

توجه: ممکن است سلاح های گرم و مهمات در یک چمدان قرار بگیرند، اما جداگانه بسته بندی شده باشند.

(مهماتی با کالیبرِ بیش از 19.1 میلیمتر، یا مواردی که در بالا ذکر نشده اند یا در مواردی که مهمات، وزنی بیش از 5 کیلوگرم به ازای هر مسافر دارند، نمی توانند به عنوان مهمات موجود در بار/ چمدان تحویلی، پذیرفته شوند و حمل و نقل آنها باید با هواپیمای باربری صورت گیرد).

مسافرینی که مایل می باشند سلاح های گرم و/ یا مهماتی را در پرواز خود حمل نمایند، جهت ارتباط و هماهنگی با مقامات کشورهایی که پروازهای هواپیمایی تابان به آنجا صورت می گیرد، باید این موضوع را در طی فرآیند رزرو بلیط پرواز خارجی به شرکت هواپیمایی اطلاع دهند و این کار باید حداکثر تا دو روز کاری قبل از پرواز انجام گیرد.

این مصوبه ی شرکت هواپیمایی تابان، فقط در مورد حمل و نقل سلاح های گرم و/ یا مهمات مجاز در پروازهای این شرکت اعمال می شود. مسافرینی که می خواهند با سلاح های گرم و/ یا مهماتی از یک کشور عبور نمایند یا وارد کشوری شوند، باید از این موضوع اطمینان یابند که تأییدیه های مورد نیاز از طرف مقامات ذی صلاح کشورهای مربوطه را دریافت نموده اند.

در نهایت، حمل وسایل ورزشی/ شکاری مشمول قوانین میزان بار مجاز هواپیمایی تابان می گردد، و مجوز 5 کیلوگرم مازاد بر آن میزان بار مجاز هواپیمایی تابان ، در پروازهای هواپیمایی تابان اعطاء می گردد.

تجهیزات غواصی

بطری های هوای فشرده باید کاملاً خالی باشند.

حمل بطری های حاوی اکسیژن خالص به داخل هواپیما مجاز نمی باشد. فقط بطری های هوای فشرده مجاز هستند.

چراغ های مشعل غواصی در صورتی مجاز می باشند که باتری یا باتری های قابل شارژ آنها، به منظور جلوگیری از هرگونه قطع و وصل غیرقابل پیش بینی جریان برق در آنها، جدا شده باشند.

سرنگ برای استفاده های پزشکی

مسافرین مجاز به حمل سرنگ به داخل کابین می باشند، مشروط بر آنکه یک گواهی پزشکی که به ضرورت تزریق در طول پرواز اشاره نموده و اجازه ی حمل سرنگ را به آنها بدهد، با خود به همراه داشته باشند.

توصیه های امنیتی

همیشه خودتان چمدانتان را ببندید.

به هیچ وجه شیئی که متعلق به شخص دیگری است ، باخود حمل ننمائید و در بار/ چمدان پذیرش شده ی (checked baggage) خود نیز قرار ندهید.

همیشه اشیاء با ارزش، داروها و کلیدهای خود را در بار دستی خود (carry-on baggage) قرار دهید.

کلیه چاقوها، اشیای تیز یا ادوات برنده و سلاح های سرد باید در بار پذیرش شده ی شما قرار داشته باشند و نباید در بار دستی شما قرار گرفته، یا همراه خود شما باشند.

اقدامات امنیتی می توانند شامل جستجوی تفتیشی موردی (رندوم) پس از کسب رضایت از مسافر باشند. مسافرین می توانند درخواست رعایت حریم خصوصی داشته باشند و بایستی توسط بازرس هم جنس خود تفتیش شوند.

آمادگی برای سفر

از مسافرین تقاضا می شود که توصیه های زیر را به خاطر داشته باشند تا بتوانند سفری کارآمد و راحت را از طریق فرودگاه تجربه نمایند :

 

پیش از رسیدن به فروگاه :

مقادیر محدودی از آنچه ممکن است در طول پرواز در داخل کابین نیاز داشته باشید را فراهم نمائید.

در صورت امکان، مایعات (مجاز به حمل) را در بار پذیرش شده ی (checked baggage) خود قرار دهید.

پیش از رسیدن به فرودگاه، یک کیسه با درب قابل بسته شدن مجدد (re-sealable bag) تهیه نمائید و هرگونه مایعاتی که در ظروف کمتر از 1000 میلی لیتری هستند (حداکثر یک لیتر در مجموع، به ازای هر مسافر) را داخل آن قرار دهید.

پاسخ هرگونه پرسشی که در خصوص فرودگاه یا شرکت هواپیمایی مورد نظر خود دارید را پیش از عزیمت به فرودگاه بررسی نمائید.

 جهت تسریع در انجام تفتیش های امنیتی، به مسافرین توصیه می شود اقلامی که می توانند حاوی مایعات باشند (مثل بطری، فلاسک، لوله، قوطی، ظروف پلاستیکی و موارد دیگر) را در بار دستی خود که به داخل کابین می برند، قرار ندهند.

در محل انجام بازرسی امنیتی

زمانی که به سمت محل بازرسی امنیتی(security check) می روید، کیسه ی دارای درب قابل بسته شدن مجدد خود را که حاوی مایعات است، برای تفتیش آماده نموده و در دست بگیرید. این کیسه همزمان با بار دستی شما تفتیش می شود.

تمامی کت ها و ژاکت ها بایستی برای تفتیش آماده باشند. همچنین اقلام فلزی از جمله کیف پول باید در سینی های پلاستیکی قرار داده شده و به طور جداگانه اسکن شوند.

چنانچه لپ تاپ یا هرگونه وسیله ی الکتریکی بزرگ دیگری در بار دستی خود قرار داده اید، لطفاً هنگام حرکت به سمت محل بازرسی های امنیتی، آن را جهت تفتیش جداگانه آماده نمائید.

چك ورودي :

تعيين شماره صندلي در داخل هواپيما در كليه دفاتر فروش شركت هاي هواپيمايي و نيز به هنگام مراجعه به گيشه شركت هاي هواپيمايي در فرودگاه جهت كنترل انجام مي گيرد . بليت خود را جهت تعيين شماره صندلي و دريافت كارت سوار شدن به هواپيما ، به مسئولين تحويل دهيد و پس از آن در حفاظت از كارت سوار شدن به هواپيما و بليت خود دقت فرماييد . لطفاً در داخل هواپيما در صندلي تعيين شده بنشينيد .

در كليه پروازهاي داخلي و بين المللي كشيدن سيگار ممنوع است .

زمان خاتمه پذيرش مسافر در پروازهاي خارجي 1 ساعت قبل از پرواز و در پروازهاي داخلي 30 دقيقه قبل از پرواز است . بنابراين توصيه مي كنيم در پروازهاي بين المللي حداقل 3 ساعت و درپروازهاي داخلي يك ساعت و نیم قبل از پرواز به فرودگاه مراجعه نماييد . لطفا قبل از خرید بلیط خارجی حتما به این نکات توجه فرمائید و این راهنمای خرید را بخوانید.

 

هزینه اضافه میزان بار مجاز هواپیمایی تابان همراه مسافر :

نرخ محاسبه اضافه بار برای هر کیلوگرم در شبکه پروازی تابان معادل 1/5% نرخ تمام بهای بلیت یکسره درجه عادی در همان مسیر میباشد.

 

مقررات بهداشتي :

در بعضي كشورها از مسافريني كه از نقاط معيني از دنيا وارد مي شوند كارت مخصوص بهداشت و واكسيناسيون مطالبه مي شود . قبل از تهيه مقدمات سفر و خريد بليت بهتر است مقررات كشور مقصد خود در اين مورد مطلع شويد .

مقررات ياد شده درباره دام ها ، حيوانات زنده و گياهان نيز مصداق دارد . در صورتي كه به هنگام مسافرت حيوان زنده و يا گل و گياهي همراه شما باشد ، كسب اين اطلاعات بسيار ضروري و سودمند خواهد بود .

-    قسمت بهداشت و قرنطينه در فرودگاه :

بيماران : مسافران بيماري كه مشمول يكي از گروه هاي زير مي گردند ، بايد قبل از خريد بليت فرم پزشكي خود را پس از تكميل و تائيد پزشك معالج به تائيد پزشكي شركت هواپيمايي مربوطه برسانند .

بيماري هاي خوني

بيماري هاي قلبي و عروق

بيماران مبتلا به سكته قلبي تحت درمان

بيماران تحت درمان بعد از عمل جراحي

هرنوع شكستگي استخوان

بيماري هاي ريوي از قبيل آسم (تنگي نفس) و غيره

بيماري هاي عفوني مانند ( سينوزيت حاد ) و يا واگيردار ( سرخك و غيره )

بيماري هاي اعصاب ( مانند صرع )

بيماري هاي مغزي و پاراپلژي

سوختگي و عفونت ناشي از آنبيماراني كه به تشخيص پزشك معالج احتياج به اكسيژن مصنوعي و همراه (پرستار و پزشك) داشته باشند .

 

خانم هاي باردار :

مسافرت هاي كوتاه مدت و داخلي براي خانم هاي باردار تا 32 هفتگي به شرط ارايه گواهي پزشك و تعيين تاريخ تقريبي وضع حمل مجاز مي باشد . در مسافرت هاي طولاني و بين المللي گواهي پزشكي مربوط مبني بر بدون اشكال بودن پرواز زنان باردار بايد قبلاً به تاييد قسمت پزشكي شركت هواپيمايي مربوطه برسد .

 

افراد بیمار:

شرکت هواپیمایی تابان در رابطه با افراد بیمار طبق قوانین یاتا عمل می کند.

شرکت مسافرتی خرید بلیط هواپیما بالاپر با تهیه مجموعه کاملی از بلیط هواپیماهای امن در مسیرهای مختلف سعی کرده تا سفری مطمئن و لذت بخش را برای همه مسافران تدارک ببیند. شما با مراجعه به سایت خرید بلیط هواپیما بالاپر می توانید از همه بلیط های موجود در مسیر دلخواه تان باخبر شوید و بلیط های سیستمی و چارتر را برای مسافرت خود انتخاب و اقدام به خرید کنید. همچنین می توانید درباره کیفیت هواپیمایی قشم ایر اطلاعات خوبی به دست بیاورید تا بهترین بلیط را برای مسافرت خودتان خریداری نمایید. آرزوی سفری امن و پر از شادی را برای شما داریم.