بلیط چارتر پرواز خارجی

بلیط چارتر پرواز خارجی

سوار شدن به هواپیما بدون کارت ملی امکان پذیر نیست!

سوار شدن به هواپیما بدون کارت ملی امکان پذیر نیست و طبق اعلامیه های جدید امکان سوار شدن شدن به هواپیما بدون کارت ملی وجود ندارد و از پرواز مسافرانی که کارت شناسایی معتبر نداشته باشند جلوگیری می شود. نکته های بیشتری درباره سوار شدن به هواپیما بدانید.

 

f:id:trainticketsabz:20180322232459j:plain

اعتراف می‌کنم که از پرواز می ترسم!

برخلاف پروازهای بدون توقف، پروازهای مستقیم می توانند در طول مسیری که در حال حرکت به مقصد اصلی هستند، در میانه راه در فرودگاهی توقف کنند. با اینکه این توقف ها در محاسبه ساعتی که برای رسیدن به مقصد طول می کشد آورده شده است، اما معمولا به دلیل تاخیرهای کم و بیشی که در آن ها اتفاق می افتد، از زمانی که برای رسیدن به مقصد برنامه ریزی کرده بودید، دور خواهید شد.

 

مطمئن شوید که بلیط‌تان دقیقا به همان نامی که در کارت شناسایی و یا در پروازهای خارجی در پاسپورتتان هستد، خریده شود. چرا که سوار شدن به هواپیما بدون کارت ملی و بدون هماهنگی مشخصات با بلیط صادر شده امکان ندارد.

این قضیه خیلی مهم است؛ زیرا گاهی شما دو اسمه هستید و شاید اسمی که در شناسنامه شما ذکر شده با آنکه شما را صدا می زند متفاوت باشد. در این صورت مامورینی که بلیط شما را چک می کنند حتی اگر شماره پاسپورت یا کد ملی تان همانی باشد که در بلیط خارجی ذکر شده، شما را از سوار شدن به هواپیما بدون کارت ملی منع می کنند.

 

صندلی تان را هرچقدر که می توانید زود انتخاب کنید.

اگر شما جزو معلولین هستید و یا موردی دارید که باعث می شود، برای شما نیاز به یک جایگاه خاص ایجاد شود بهتر است همان زمانی که بلیط خریدای می کنید این موضوع را بیان کنید. در برخی از مواقع این موضوع در بلیط تان ذکر می شود و معمولا گزینه ای به نام حمل با ولیچر در مراحل پرواز داخلی وجود دارد که اگر شما سالمند هستید و یا به هر دلیل نیاز دارید که یک شخصی به شما کمک کند، این موضوع باید قبل از خرید بلیط خارجی گفته شود.

 

اگر جزو دسته های بالا نیستید و شماره صندلی تان قرار است در هنگام صدور کارت پرواز به شما گفته شود نیز، بهتان پیشنهاد می کنیم که هرچه زودتر به گیت مورد نظر بروید تا صندلی های بهتر به شما داده شود و در صورتی که با همراه سفر می کنید از هم جدا نیوفتید.

 

همیشه مدارکتان را دو بار بررسی کنید.

از دیگر نکات سفر با هواپیما این می باشد که قوانین کشوری که می خواهید به آن سفر کنید را مطالعه کنید. برای مثال در بعضی از کشورهایی که ویزا در همان لحظه ورود صادر می شود، حتما باید پاسپورتتان دو صفحه خالی داشته باشد و در غیر اینصورت به شما اجازه ورود نمی دهند. بار اول بررسی کنید که مدارک لازم را همراه دارید و برای بار دوم در نظر بگیرید که آیا مشخصات خاصی که مقصتان از شما می خواهد را همراه دارید یا خیر؟

 

لوازم الکترونیکی خود را در جای مشخصی قرار دهید.

وقتی لوازم شما به هم ریخته هستند و در چمدانتان روی هم انبار شده اند، احتمالا شما مجبور خواهید شد در هنگام بازرسی آن ها را باز کنید. این به دلیل آن است که وقتی که وسایلتان می خواهند از دستگاه X-ray رد شوند مامور بررسی آن ها را به درستی تشخیص نمی دهد و شما را مجبور میکند که آن را باز کنید. پس بهتر است وسایلتان مخصوصا لوازم الکترونیکی تان را به طور مشخص در جایی مخصوص قرار دهید.

 

چمدان خود را از بقیه جدا کنید.

دیده شده که مسافران برای اینکه چمدانشان را زودتر پیدا کنند از روبان یا نوار رنگی استفاده می کند. روبان‌ها می توانند در فرآیند حمل و نقل از بین بروند. بهترین مورد ان است که در همان ابتدا که می خواهید یک چمدان بخرید، رنگ متفاوتی را، نظیر آبی روشن، انتخاب کنید. اگر هم که چمدانی از قبل دارید و دیگر هزینه جداگانه ای نمی خواهید که بپردازید همان روبان گزینه خوبی به حساب می آید.

 

کد فرودگاهتان را بدانید.

این مورد از نکات سفر با هواپیما بسیار مهم می باشد. همیشه کد فرودگاه سه حرفی فرودگاه مقدصتان را حفظ کنید و مطمئن شوید که برچسب روی چمدانتان با آن کد همخوانی دارد. شهرهایی که دارای فرودگاه های چندگانه هستند می توانند در صورتی که مسافران نمی دانند به کدام فرودگاه می روند، مشکل ساز باشد. شما وقتی که کد فرودگاه مورد نظرتان را بدانید می توانید علاوه بر آن برچسبی که روی چمدانتان زده می شود را چک کنید زیرا مواقعی پیش آمده که برچسبی اشتباه روی آن خورده و چمدان به یک فرودگاه دیگر در همان مقصد رفته است.

 

در مورد گزینه های پیش رویتان بپرسید.

با فرزندتان در یک فرودگاه گیر کرده اید؟ از مامورین بپرسید شاید فرودگاه برای کمک به افرادی که با کودک سفر می کنند، راهنمایی در نظر گرفته باشد. از غذاهای یکسان خسته شده اید؟ از مهماندار در مورد اینکه آیا غذای دیگری موجود است یا خیر سوال کنید. آیا می بینید که صف گرفتن کارت پرواز خیلی طولانی است؟ حتما از اطلاعات بپرسید زیرا بسیاری از فرودگاه ها در مواقع شلوغی یک گیت دیگر برای مسافران باز می کنند.

در فروشگاه هایی که در فرودگاه به عنوان مالیات آزاد (duty-free) شناخته می شوند، احتیاط کنید.

درست است که معمولا اجناس ارزان تر هستند اما این بدان معنی نیست که آن ها تخفیف خورده اند! این مورد یکی از کاربردی ترین نکات سفر با هواپیما است. اگر واقعا یک شیشه عطر نیاز دارید اول با یک جستجوی ساده اینترنتی متوجه شوید که قیمت آن در بیرون چقدر است. گاهی می بینید که تفاوت قیمت آن بسیار ناچیزتر از آن است که بخواهید آن را در طول سفرتان با خود حمل کنید.

شرکت مسافرتی خرید بلیط هواپیما بالاپر با تهیه مجموعه کاملی از بلیط هواپیماهای امن در مسیرهای مختلف سعی کرده تا سفری مطمئن و لذت بخش را برای همه مسافران تدارک ببیند. شما با مراجعه به سایت خرید بلیط بالاپر می توانید از همه بلیط های موجود در مسیر دلخواه تان باخبر شوید و بلیط های سیستمی و چارتر را برای مسافرت خود انتخاب و اقدام به خرید کنید. همچنین می توانید کیفیت ایرلاین های ایران اطلاعات خوبی به دست بیاورید تا بهترین بلیط را برای مسافرت خودتان خریداری نمایید. آرزوی سفری امن و پر از شادی را برای شما داریم.